1000 Bollen en bochten - Reisverslag uit La Spezia, Italië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu 1000 Bollen en bochten - Reisverslag uit La Spezia, Italië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

1000 Bollen en bochten

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

27 Juli 2009 | Italië, La Spezia

De volgende ochtend verhuizen we naar een nieuwe stek in La Spezia, onze eerste (en meteen ook laatste) stop aan de kust.. We staan op een bewaakt parking van de Italiaanse Camper Associatie, niet meteen de meest sexy plek, maar een veilige uitvalsbasis voor de verkenning van de streek met de trouwe boxer..
Onze eerste uitstap gaat naar Cinque Terra, een prachtig natuurgebied, langs de grillige kust, geklasseerd als UNESCO erfgoed. Een reeks van 5 dorpjes in een prachtig wild decor.. jammer dat het zo overladen vol zit met toeristen.. De kuststreek is werkelijk Blankenberge in het kwadraat.. en de vakantie voor de Italianen moet nog beginnen..

We kiezen de volgende dag dan ook zonder enige twijfel voor een uitstapje naar een stukje ongekende natuur (voor ons dan tenminste).. Alpi Apuane, met zijn witte marmertoppen en marmergroeves. Een paradijs voor motorijders, en met 1000 bochten per dag kom je hier niet ver.

We doorkruisen dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan, en de helft van de bevolking nog overtuigd is dat Nixon de president van de VS is en Wifi het geluid is van een gekastreerde poedel..

Maar overal hebben ze een gelateria... en daar kan je natuurlijk zo maar niet voorbij rijden.. Het is bijna de route van de 1000 bollen..

Gisteren brachten we de namiddag door aan een eenzaam plekje bij een rivier, ver weg van alle drukte.. gezellig met een flesje wijn wat parmaham en een stukje meloen..

Vandaag op zoek naar een nog beter plekje bij een meer.. maar dat bleek onbereikbaar te zijn.. dus toch maar terug naar ons stukje privé-alpen..

zo zie je maar, dat het gras elders altijd groener is... en je maar best blijft waar je zeker bent dat het goed is...

Morgen richting Toscane, op bezoek voor een paar daagjes in het kasteel van Ollie en Grete.

• 27 Juli 2009 - 18:22

Dirk:

de groeten aan de kasteelheer,
    en geniet ook van zijn wijnen

• 28 Juli 2009 - 05:54

Mimi&Guido:

Hopelijk is jullie reis zo mooi als je verslagen.
    Nog heel veel plezier in
    Italië

Kusjes mama&papa