Draken en boeken in Toscane - Reisverslag uit Chianni, Italië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Draken en boeken in Toscane - Reisverslag uit Chianni, Italië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Draken en boeken in Toscane

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

30 Juli 2009 | Italië, Chianni

We hebben net een paar dagen achter de rug in het prachtige Toscane, waar we te gast waren bij Papa Grete, de zussen, schoonbroers en kleinkinderen..
Een gezellige familiale sfeer, een paar klassieke uitstapjes naar San Giminiano en Voltera, wat cadeautjes gekocht voor de kids.. (zouden ze nu reageren ;-)...
Maar een byzondere ervaring bij het zwembad resulteerde zelfs in artikel in de krant.....

---

Het Laagste Nieuws

Onschuldige vakantiegangers in Toscane keken vreemd op toen een van hun nietsvermoedende kinderen gisterenmiddag aan het zwembad werd belaagd door een gevaarlijke draak. Dankzij de koelbloedige tussenkomst van D.S. uit W. kon het furieuse monster worden overmeesterd en onschadelijk gemaakt. De 4 Belgische gezinnen kwamen er uiteindelijk met de schrik vanaf.
Het stoffelijk overschot werd overgemaakt aan de bevoegde instanties, en ter beschikking gesteld voor autopsie. Later die namiddag werd de doodsoorzaak “verdrinking” bevestigd.

De gezinnen overwogen even hun vakantie te onderbreken, maar besloten uiteindelijk toch met lichte tegenzin de gevaren van de Toscaanse windernis te trotseren.

Van onze verslaggever ter plaatse.

DaKani

Foto bij dit artikel: http://www.facebook.com/photo.php?pid=2254801&l=398f0ce9d6&id=658783612

-----

Maar er was ook tijd voor een ontspannend boek bij het zwembad : http://www.youtube.com/watch?v=774j8cSD90c

Kortom.. gewone vakantiedingetjes die iedereen meemaakt.. ;-)

Nog een vroege ochtendsessie zonsopgang in Toscane vastgelegd, op de gevoelige plaat... met ook wat HDR beelden.. Je kan trouwens de beste beelden van deze reis ook bekijken in hoge resolutie op onze nieuwe fotosite: www.dakani.eu

Ondertussen zijn we aangekomen in Modena, waar we werden ingewijd in de geheimen van de balsamico tradities, bij een bezoek aan de familie Malpighi.. waar we uiteraard een paar flesjes van het zwarte goud aan onze verzameling hebben toegevoegd..

www.acetaiamalpighi.it

We zijn onderweg naar Jo & Catherine die wonen aan het Gardameer, maar eerst morgen nog een tussenstop maken in Verona, voor de herstelling van de achterdemper van de BMW, want die heeft blijkbaar de lange stukken offroad niet zo goed verteerd..

O ja,.. uiteraard is het ook niet verboden om te reageren op deze blog ;-)

Tot binnenkort..

Danny & Kristin

• 30 Juli 2009 - 21:17

Lut:

Poeh, sinds wanneer trekken wij ons iets aan van " verboden te reageren "?

;-))

• 31 Juli 2009 - 10:04

Guido:

Dat van die siësta is heel normaal voor mister Bean.
    En op zijn minst even overtuigend gespeeld.
    Nog alle twee een mooie
    reis