Het Hol van Pluto - Reisverslag uit Normanton, Australië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Het Hol van Pluto - Reisverslag uit Normanton, Australië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Het Hol van Pluto

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

22 Oktober 2009 | Australië, Normanton

Hey folks..

Vandaag weer 480 kilometer op de teller gezet, en we zijn beland in het hol van Pluto.. "The Purple Pub" in Normanton, in de outback van Australië, aan de grens van Aboriginal country.
Hier komt geen kat op verlof.. waarom zouden ze ook.. ware het niet voor de originele sfeer van één van Australiës bekendste pubs..
Bundaberg Bruine Rum vloeit hier rijkelijk, en we wanen ons in Texas.

Onderweg op de route hielden we plaats in Croydon, in het Club hotel, nog zo'n staaltje van vergane glorie uit het goldrushtijdperk.. ooit streken hier 10.000 settlers neer om hun geluk te beproeven en de goudmijnen,
vandaag is het enige stukje goud nog te vinden in de holle kies van de hoteluitbaatster, die dateert uit heltzelfde tijdperk.

Croydon stelt het vandaag met 1500 zielen... We love them all.. Drive Carefully zo meldt ons een bord bij het binnenrijden van het dorpje.

Bij valavond zijn we nog op zoek gegaan naar Crocodiles, maar van een kale reis terug gekomen.. ik heb dan maar een fototje genomen van een stukje prikkeldraad, ik hoop dat jullie daar evenveel van genieten ;-)

Het belooft party time te worden vanavond, dus tekstje is wat korter dan anders..
Morgen gaan we volledig op onverhard.. dus alle motoren krijgen nieuwe schoentjes vanavond.. om beter opgewassen te zijn tegen de 500 km pistes die ons morgen te wachten staan.

Het eerste filmpje staat online.. Je kan he terugvinden onder Clip Voyagers op:

De foto's uiteraard nog steeds op dezelfde plaats:

De bumpersticker die me het meest typeert kan je er wellicht makkelijk uithalen.. niet ?

Groetjes,

Danny & Kristin

• 23 Oktober 2009 - 07:48

Mapamigi:

Wij volgen gespannen uw dagelijkse verslagen.

Nog veel plezier!!!