Dag 4 - Great Barrier Reef - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Dag 4 - Great Barrier Reef - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Great Barrier Reef

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

19 Oktober 2009 | Australië, Sydney

Maandag zijn we effe een toertje gaan varen .. met twee bootjes.. wel ja, bootjes.. 12 meter RIB's met elk 450 PK aan boord is nu niet echt meer een bootje..
En het zeetje was ook niet echt het van de kalmsten vandaag. 6 tot 7 beaufort en een traject van 1 uur tot aan Whitsunday Island was voor een aantal nét iets te veel van het goede.
Nochtans, vanaf de piek van het eiland had men een prachtig zicht over Great Barrier Reef, spierwitte stranden en azuurblauwe oceaan.
Postkaart - perfecte bounty stranden..

De piloot van het ribje wist zich goed uit de slag te trekken, en bracht ons keurig naar de 3 bestemmingen van de dag.. ééntje om te wandelen, ééntje om te lunchen en ééntje om te snorkelen.

De hevige wind is een spelbreker bij het snorkelen, want door de stroming is de zichtbaarheid beperkt tot 10 meter, maar misschien best ook, want zo hebben de meesten van het gezelschap de tijgerhaai die onder de boot rondcirkelde niet gezien.. Verder zorgen barracuda's, zeeschildpadden en een 70 cm Napoleonvis voor het nodige spectakel.

Bij terugkomst vonden we op de leuning van ons terras een eenzame papegaai.. die gretig genoeg de restjes van het ontbijt verorberde.. een 10 tal minuutjes later was de ganse familie op bezoek voor het avondeten.
byzonder hoe deze tamme vogels zich hebben weten aan te passen aan de aanwezigheid van de bewoners.

Genoeg actie overdag alvast om 's avonds moe maar voldaan als een baksteentje in slaap te vallen.

• 20 Oktober 2009 - 13:07

Dirk Jacxsens:

danny en C°:
    no great wapper in antwerp,
    so enjoy the great barrier