De laatste loodjes - Reisverslag uit Darwin, Australië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Darwin, Australië van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

29 Oktober 2009 | Australië, Darwin

We zullen eerst al maar melden dat we veilig zijn aangekomen in Darwin, de eindstop van deze trip..
Vannamiddag nog een beetje cadeautjes gaan kopen (als we er vinden hé ;-) en alles inpakken..

Met Ollie en Grete gaat het al heelwat beter. Gelukkig maar want voor Ollie staan er nog zo'n 12000 kilometers op het menu !!
De volgende etappes tot Perth zal hij aan het stuur van één van de assistentiewagens afleggen en wellicht al een eerste poging kunnen wagen om terug het stuur van de vertrouwde GS in handen te nemen.

Na de memorabele avond in Daly Waters, 3 dagen geleden, hebben we nog zo'n 1000 kilometer afgefietst naar Darwin..
Terug op asfalt, en opnieuw tergend lange routes en rechte banen, die inmiddels onvermijdelijk deel zijn gaan uitmaken van de Australia Experience.

Onderweg komen we Jean Beliveau tegen, die in zijn eentje de wereld aan het rondwandelen is.. hij heeft er al zon 65.500 kilometer opzitten, en is 9 jaar onderweg..
Nog 2 jaar te gaan, en hij zal de eerste man zijn die volledig rond de wereldbol is gestapt..
Hoe kom je er bij hé ??! Je wordt s'nachts wakker en denkt.. ik ga een toertje wandelen ?!!
45 paar schoenen en 4 babybuggies later kom je een paar BMW rijders tegen uit België.. in Australië..
en dan moet je ongetwijfeld denken.. wat een frigobox avonturiers ;-)
Hij wandelt zo'n 30 tot 40 kilometer per dag en slaapt in een tentje...
buiten wat water een paar kleren, en eek kleine digitale camera heeft hij niks mee.. gewoon zichzelf.. want die zal hij onderweg wel een paar keer zijn tegengekomen!

Hij stapt rond de wereld voor om aandacht te vestigen op kindermishandeling.. en je kan hem steunen op www.wwwwalk.org
Respect voor wat die man presteert !!

We hebben 2 dagen doorgebracht in het natuurpark van Kakadu, waar krokodillen weelderig tieren..
Een sunset tochtje met een boot en de volgende dag een sunset vluchtje met een helicopter leverden weer wat mooie beelden op...
De collectie foto is weer aardig gegroeid hier in Australie, en bij de projectie van gisteren-avond konden we rekenen op heelwat enthousiasme van de deelnemers en de organisatie.
Er werd ons al gevraagd om officiëel fotograaf van de T3 reizen te worden.. wat heelwat perspectieven biedt, gelet op wat erin de de komende jaren op het T3 menu staat.. :

Volgend jaar Australië voor Belgische en Nederlandse deelnemers in Juli en Augustus, en Botswana en Namibie in oktober en November voor Franse Deelnemers
In December en Januari 2010 zal een selecte groep deelnemers de trip maken van Cape-Town naar Brussel !! en in 2011 staat Chili en Argentinië op het menu voor de Belgische en Nederlandse deelnemers.
2012 is het aan dezelfde doelgroep voor Botswana en Namibië, en der zijn ook al plannen voor Nieuw Zeeland.. We zijn dus nog niet uitgereisd, en hopen dat ooit een paar van jullie de kans krijgen om deel uit te maken van één van de avonturen. op de GS of in een 4 x 4 !!..

We zullen ze zelf uiteraard ook niet allemaal kunnen deelnemen, maar dromen kan nooit kwaad hé ;-)

Er komt ongetwijfeld een boek van deze eerste Australië ervaring, mocht je interesse hebben om een exemplaar te bestellen, geef dan een seintje !

naast de collectie beelden ook heelwat fijne ontmoetingen.
Binnen de groep hebben we heelwat zeer aangename Fransen leren kennen, die we wellicht nog een paar keer zullen terug zien..

Als we terugblikken op de afgelopen 2 weken is het weer een unieke ervaring geweest. Als Europeanen is het wennen aan de uitgestrektheid van het land.. alles is hier gewoon héél ver.. en de wegen zijn héél eentonig..
maar één keer je je daar overzet, en het continent accepteert zoals het is.. is het ook weer een rijke ervaring... De groep heeft voor een goed evenwicht gezorgd in de eentonigheid, en er zijn ongetwijfeld vriendschappen voor het leven geboren.. Het is niet de eindbestemming die telt, maar wel de weg er naartoe, en die bestaat uit meer dan enkel wegen.. de ontmoetingen, inspiratie, ontheemding, spanning, zelfvertrouwen.. alles past in het plaatje om weer een fantastische ervaring rijker te zijn.

De tijd is kort, en de wereld is groot !
Tot binnenkort ergens van een ander plekje op de planeet ..

Danny & Kristin

• 29 Oktober 2009 - 10:07

Bert:

Danny, is dit uw verlofplanning voor de komende jaren die je doorgeeft???...

• 29 Oktober 2009 - 10:19

Johnny:

Oei dan gaade met uw 20 dagen ni toekomen ?
    Maar tof da ge ulle ni hebt geambeteerd.

• 29 Oktober 2009 - 11:33

Videomaster:

Citaat Danny; "We zullen ze zelf uiteraard ook niet allemaal kunnen deelnemen, maar dromen kan nooit kwaad hé"...

Ik heb anders nog wat tijd over hoor! :-)

• 29 Oktober 2009 - 14:05

Hans Laerenbergh:

Hé danny, ik vond het leuk je verslag te volgen. Ben ginder nog nooit geweest maar heb gemerkt dat ik dat echt eens moet doen.
    Groet, Hans.

• 29 Oktober 2009 - 16:32

Dries Desmet:

de wereld rondwandelen doe je in 44000 km.. die gast is al 65000 km bezig... heeft hij ergens een paaltje gemist ? Misschien kan Olli met hem meewandelen ?
    En kwa ééntonig : de E313 is minder ver maar ook heel saai !!
    en ge komt ook uit in de rimboe ! Past op voor de terugkerende boomerangs !!

• 29 Oktober 2009 - 17:42

Dirk En Myriam:

danny,
    wij wandelen 's avonds al eens rond het blokje, en tellen tot 40,000

• 31 Oktober 2009 - 09:23

Grete & Olly:

Het was weer super samen, bedankt Kristin & Danny voor de mooie foto's, de knappe verslagen, de zottigheden van Danny, de toffe gesprekken met Kristin, jullie steun en aanwezigheid, het feit dat jullie er waren...Dikke zoenen van jullie vrienden!