Bangkok - Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Bangkok - Khao Yai - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Bangkok - Khao Yai

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

20 Juli 2008 | Thailand, Pak Chong

“Amazing Thailand” is de slogan waarmee de Thaise Dienst voor Toerisme buitenlanders warm maakt.. en blijkbaar ook in de volksmond een populaire uitspraak.. Althans bij onze taxichauffeur onderweg naar het AVIS kantoor, die spontaan “Amazing Thailand” roept en buldert van het lachen als een stel gigantische ballen voor onze neus opduiken in de file.. Op een vrachtwagen is een “kunstwerk” geladen met een naakte man die ons tussen zijn benen aanstaart. Bij het volgende verkeerslicht duik ik de koffer van de wagen in , en blokkeren we prompt het ganse kruispunt om om de “aarsmoeilijke” foto deskundig in beeld te brengen.
We zijn op weg om onze 4 x 4 op te halen, die we al een 2 maanden geleden geboekt hebben bij AVIS.. Een gloednieuwe Toyota Fortuner.., niet zo fortuinlijk blijkbaar want die blijkt de dag voordien een ongeval te hebben gehad.. Na een stevige discussie stemmen we er mee in om genoegen te nemen met een Toyota Camry. tot Chiang Mai, waar de wagen zal omgeruild worden voor de beloofde Fortuner. Van Bangkok rijden we in oostelijke richting, naar het Khao Yai National park. Onze Garmin Zumo 550 bewijst zijn diensten om uit de stad de juiste snelweg te vinden.. dit hadden we zonder GPS nooit gevonden, aangezien het grootste deel van de wegwijzers in het Thais te zijn geschreven.
Ondanks GPS slagen we er in om zowat 160 km verkeerd te rijden door een samenloop van omstandigheden die Murphy doet verbleken.. De eindbestemming staat verkeerd gespeld in de GPS, waardoor ze onvindbaar blijkt, het adres van het hotel staat verkeerd vermeld op de website, en we vertrouwen dan maar op de routebeschijving van een jonge dame aan de receptie van het hotel die wellicht geen Engels verstaat, en geen rijbewijs heeft..
Maar het ommetje is snel vergeven wanneer we belanden op onze volgende bestemming.. Kirimaya Golf Resort in het nationale park Khao Yai.. een oase van rust temidden van de natuur.. Een klikje op deze link zegt genoeg... http://www.kirimaya.com
Dus als je in de komende dagen niet veel van ons hoort, heeft dat wellicht te maken met het feit dat we of aan het zwembad liggen, in de sauna zitten of op de massagetafel hangen.. Niks spectaculairs dus ;-)
Na de eerste dag boeken we al meteen 2 extra nachten, aangezien we onze oostelijke route een stukje gaan aanpassen met betrekking tot onrusten aan de Thais - Cambodiaanse grens.
We weten niet of het nieuws al tot het wereldnieuws op VRT is doorgedrongen, maar sedert 15 juli zijn er verscheidene duizenden soldaten gemobiliseerd van zowel Thaise als Cambodiaanse zijde omtrent een discussie over het eigendomsrecht van de tempels van Preah Vihar. Een UNESCO site met oude de oudste Kmer tempels. Alleszins hier is het een hot topic, en lijkt het niet echt verstandig om onze geplande route die richting uit te sturen.. http://www.preahvihear.com/
Morgenochtend, (maandag) gaan we een dagje trekking doen in het Nationale park, op zoek naar de waterval bekend uit “The Beach”, en wat locale wildlife..
Groetjes aan iedereen in het zonnige België.. ;-)
Laat ons een berichtje als je onze blog volgt.. er staan al 600 pagehits op, en 10 berichtjes, we brengen voor iedereen die ons mailt échte Chinese rommel mee ;-)

Fotoalbum bij dit artikel: http://eventmasters.fotki.com/06---adventures/1/bangkok--khao-yai/

• 20 Juli 2008 - 17:07

Lut:

Ik geniet van de foto's, dat is ook een héél klein beetje reizen...

• 20 Juli 2008 - 17:13

Mimi&Guido:

Uw verslagen zijn zeer tof en intressant.
    We herbeleven onze reis

• 20 Juli 2008 - 21:58

Vie:

jaja,nieuws v die tempel is hier al doorgedrongen, was gisteren op journaal.
    Chinese rommel hoeft niet, maar zo ne vent als in die foto daarentegen... ;-) Neen,neen,happy with my "star" ;-)
    Geniet van jullie reis!!!

• 20 Juli 2008 - 23:54

Videomaster :

Je komt dichter en dichter bij ons in de buurt, neem echter gerust jullie tijd daar zou ik zeggen..... Videomaster zit een beetje gekluisterd aan zijne luie zetel wegens een ferme brandwonde aan zijn onderbeen. Bel me wel even op de dag voor jullie hier aankomen hé....