Skybar - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Skybar - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Skybar

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

19 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

‘s avonds proberen we een tafeltje te bemachtigen in één van de meest trendy restaurants van de stad.. Op de top van de state building 76 verdiepingen boven de grond staat The Dome, met aan zijn voet een bar en restaurant met een uniek zicht over de stad..
Maar tevergeefs, “fully booked” maar we kunnen wel terecht in “Breese” een 20 tal verdiepingen lager..
We proberen een TukTuk te versieren aan een eerlijke prijs van 30 Bath maar stuk voor stuk proberen ze ons 100 tot 200 Bath afhandig te maken.. Uit principe besluiten we dan maar naar State Building te wandelen.. Op de kaart maar een paar straten verder..
Wanneer we bijna een uur later, uitgeput en nat bezweet arriveren overwegen we toch om onze principes aan de kant te zetten, en voor de terugweg een taxi te nemen.
Wanneer de liftdeur van de 56 e verdieping openschuift en glazen schuifdeur naar het terras opent is het zich werkelijk ADEMBENEMEND ! - Een grote 5 meter hoge semi-transparante driehoekige spiegelwand met licht weerkaatst het hoofdgebouw en onthult de nachtelijke skyline van Bangkok.. Een tranlucente brug met Led verlichting brengt je tot het ruim 500 m2 grote terras dat uitkijkt over de miljoenen lichtjes en de dreigende lucht.
Ondanks de “No Pictures” verwittigingen brengen we mooie beelden mee terug van deze unieke plek.
Het restaurant “Breese” is TOP klasse.. Een flesje Crystal, een soepje van verse champignons en truffel, een Kreefje Breese, een flesje Chateau Petrus en een selectie dessertjes van de chef verrijkt met een paar glaasjes Chateau d’Yquem ’90.. kost ons amper 228.800 Bath of ca 4.752 Euro per persoon, exclusief 10 % dienst en gelukkig maar 7% BTW..
Wanneer ik wakker schiet uit het wegmijmeren in het menu besluiten we na lang twijfelen (ca 0,0045 sec) toch maar een iets budgetvriendelijker van de kaart te kiezen.
Een 4 gangen menu met lekkere wijntjes voor ca 150 Euro per persoon is naar Thaise normen al zeer duur, maar best eerlijk als je het unieke decor bekijkt..
Zelfs een helse tropische regenbui, en een verhuis van 30 ! druk bezette tafels word door het dienstdoende personeel vlotjes opgevangen, met een coupje “solly-fol-the-lain” champagne als bonus voor alle gasten.
Na het eten zakken we nog “op” naar de skybar op de 76e verdieping waar het zicht warempel nog knapper is !.. De gigantische “DOME” prijkt boven de stad, en biedt je een 360 ° zicht over Bangkok..
Als je ooit voet zet in Bangkok, moet je dit gezien hebben !

Bekijk fotoalbum op:http://eventmasters.fotki.com/06---adventures/1/bangkok/