Kennismaking met Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Kennismaking met Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Kennismaking met Bangkok

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

16 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

De warmte is drukkend ! ruim 35 graden een een vochtigheid waarbij je 3 keer per dag je ondergoed moet wisselen (als je er hebt natuurlijk).
Ons eerste stekje “The Siam Heritage” www.thesiamheritage.com blijkt alvast een goed keuze te zijn.

Een eerste kennismaking met de stad is vrij overweldigend.. een gigantische verkeerssoep, waarin tienduizenden scootertjes, tuktuks, taxi’s, bussen, wagens en andere rijtuigen zich op een schijnbaar gecoördineerde wijze doorheen loodsen in een vleugje smog...

Dat de meeste reizigers zich voorzien van een mondmasker blijkt geen overbodige luxe wanneer onze nieuwe vriend Mr TukTuk ons op deskundige wijze door het verkeer loodst. De
drukkende warme houdt de smog netjes op neushoogte, zodat we met volle teugen kunnen genieten.

We rijden langs het koninklijke paleis, de grote tempels, chinatown en de rivier voor een eerste orientatie. Bij de korte stop aan de tempels vernemen we dat het morgen een feestdag is, waarbij alle kandidaat monniken afzakken voor het ochtendgebed.. dat staat dan alvast op het programma voor morgen.

Op één van de honderden marktjes wagen we ons aan de cuisine locale... een schotel met gewokte groenten en kip, de befaamde soep tom yong san en een oversized pepsi.... Een culinaire escapade die ons meteen 100 bath (2 euro) armer maakt.

Wellicht spenderen we vanavond een vergelijkbaar bedrag aan immodium om de neveneffecten te bestrijden, maar dat zal ons (geen) worst wezen..
De zoektocht naar een fotozaak brengt ons bij Nikonan, de lokale verdeler van Nikon in Bangkok.. Een reuze snoepwinkel waar de 400mm, 500mm 1.4, en 600 mm in de bokaaltjes staan als zure staafjes aan 7 tot 10.000 euro per stuk..

Zelfs de voor september aangekondigde D700 wordt fier in onze handen gestopt als absolute primeur.
De winkel heeft op de eerste verdieping een waar foto museum waar de geschiedenis van de fotografie aan de hand van duizenden toestellen in beeld is gebracht.

Wanneer ik terloops informeer naar een 200-400 2.8, die ik in België al een paar maanden probeer te zien te krijgen staat er amper 3 minuten later ééntje vanuit de kartonnen doos in het magazijn op mijn D3 te prijken... tempting... very tempting ;-)
We laten al het moois achter ons, en kopen als aandenken een mooie USB kabel waarmee we vanavond toch de eerste beelden van het fototoestel op de macbook kunnen overhevelen.
Mr TukTuk overtuigd ons om zijn sponsor, één van de lokale kleermakers” te bezoeken, in de hoop een finders-fee op te strijken, maar vangt achter het net wanneer blijkt dat het aanbod van 2 kostuums met hemd aan ca 300 euro zowat het dubbele blijkt te kosten dan bij de rest van de winkels.
De drukkende hitte slaat in minder dan 30 seconden over in een stortvloed die Noah de boegdeur zou doen sluiten, en die de stad omtovert tot één grote rivier...
Onze nieuwe (glimlachende) vriend dropt ons in zijn “favoriete” restaurant, waar we onder sfeervol TL licht, in het gezelschap van een Thais sprekende Kevin-Kostner-op-grootbeeld retroprojectie-satelliet-televisie genieten van een heerlijke maaltijd.
De Chileense wijn op de kaart mag dan dubbel zo duur zijn geweest dan de rest van het eten.. het blijft een mooie afsluiter van de eerste dag Bangkok.

Gezien de traagheid voor het opladen van de foto's in deze site zet ik het grootste deel op onze fotki site. De link kan je terugvinden onder tips.

• 18 Juli 2008 - 10:38

Videomaster :

En je verloren bagage? Geen bericht gekregen?

• 18 Juli 2008 - 11:27

Danny & Kristin:

Yes, De bagage is terecht, maar de citroengenever is verdwenen :-((

• 22 Juli 2008 - 10:42

Rosita:

Ben blij dat je dan toch ook een Belgische regenbui heb gekregen, dan kan je ons niet vergeten.
    Bedankt om nu het zonnetje naar hier te hebben gestuurd.

Veel plezier en ontspanning gewenst.