Last days in Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Last days in Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Last days in Phuket

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

10 Augustus 2008 | Thailand, Phuket

Na even zoeken hebben we dan toch nog een fijn hotel gevonden in Phuket.. We hadden een paar voorkeuren genoteerd voor het vertek, maar wanneer we de dag voor we naar hier vlogen wensten te reserveren bleek alles volzet te zijn.. Ook in Phuket is het toeristisch het laagseizoen.. allen is iemand vergeten om dit tegen de toeristen te vertellen, want in vergelijking met de rest van het land is het hier nog gezellig druk.
We verblijven in “Indigo Pearl”, op een paar kilometer van de luchthaven... een uniek en hip design hotel dat volledig is gebouwd in de stijl van een oude tinmijn. (http://www.indigo-pearl.com)
De eerste avond na de check-inn al even de omgeving gaan verkennen, en toevallig is vlak voor het het hotel de grootste kiteboarding school in Asie gevestigd.. Watertemperatuur 28 graden, lichte bries; ondiep water, vooraan geen golven, maar een kilometer in zee een mooi rif, met golven tot 4 meter.. ideale condities om na 25 jaar op een windsurfboard toch nog maar eens de stap te wagen naar het kiteboarding. -- Een 6 tal jaar geleden kocht ik al zeer overtuigd al het materiaal... en besloot op m’n eentje de sport onder de knie te krijgen.. Kelly was in Frankrijk m’n helper, en heeft kilometers mee aan de kite gezeuld.. ben er na 3 dagen worstelen en 40 liter zeewater toch in geslaagd om 50 meter te varen en vervolgens een zeer spectaculaire sprong met 720° twist en frontlooping te maken tot grote bewondering van de omstaanders... waarna ik heb ingepakt en iedereen in de waan gelaten.. enkele maanden later in België nog een poging gewaagd, en bij 3 beaufort bijna verdronken en 300 meter aan de trapeze het strand opgesleurd.. en dan maar besloten om het op te geven.. --- De volgende ochtend helpt Bob, een 50 jarige Duitse beachboy me van mijn lange frustraties af.. en amper 6 uur later heb ik het waterstarten en de basistechnieken onder de knie. Jammer genoeg laat de wind het de volgende 2 dagen afweten, en zal de verdere finetuning terug in iets minder ideale omstandigheden moeten plaatsvinden.. (tenzij we met Kerstmis een paar weken terugkomen natuurlijk he Kelly ;-))
Anyway.. er is op vlak van kiteboarding heelwat veranderd aan het materiaal in de afgelopen 6 jaar.. De nieuwe “Bowkites” zin voorzien van een 100 % de-power systeem zodat de kite geen enkel trekkracht meer uitoefend vanaf het ogenblik dat je de powerbar lost.... en daarnaast is al het materiaal nu voorzien van noodschakels die in een handomdraai de kite van de kiteboarder kunnen loskoppelen.. in de beginperiode zijn heelwat zware ongevallen gebeurd... kiteboarders in appartementsgebouwen, masten van zeilboten of op daken van villa’s waren toen schering en inslag..
De zaterdag hadden we ingeschreven voor een boattrip naar Kho PhiPhi.. waar ondermeer de film The Beach is gemaakt..; een schitterende plek, en ongelooflijk knappe foto’s, maar de overige 2000 toeristen die er rondhingen moet ik nog even weg- photoshoppen, die zullen wat later komen. Iedereen op de charterboten springt bij het ankeren spontaan overboord en doet de naam van het eiland eer aan... Ik ben blij dat we uiteindelijk niet hebben geboekt voor de uitstap naar Kho KhaKha.. we hadden er lief uitgezien:-))
Net zoals onze Engelse kapitein van Simba Sea Trip zijn in er deze streek heelwat buitenlanders die zich gevestigd hebben en hier hun business hebben uitgebouwd, en ik kan ze moeilijk ongelijk geven. Het ganse jaar door zon, minimaal 25 graden, goedkoop eten, mooie vrouwen.. Wat moet een mens nog meer hebben..
Vandaag nog een brommerke gehuurd en de kust afgereden (een stukske dan..) en ook een paar Engelsen tegen het lijf gelopen die hier Luxe Adventure tours met BMW 1200 GS organiseren.. Hadden we dat geweten hé ...
Volgende grote trip zal ongetwijfeld terug op 2 wielen zijn.. periode en bestemming zijn nog niet definitief.. Maar ergens voorjaar 2009 van Ushuaia naar Machu Picchu staat alvast bovenaan het lijstje..
Zo, dinsdag om 7u45 staan we terug in Zaventem, hopelijk hebben jullie iets gehad aan de reisblog, of heb je er nog iets aan als je ooit zelf dit prachtige land komt (her)verkennen...
Vrij weinig reacties van lezers maar toch bijna een 2500 pageviews...
Je laatste kans om te reageren is op dit berichtje... We vernemen graag welke van onze beelden je het knapste vond uit deze top 10: http://eventmasters.fotki.com/06---adventures/1/01-best-of/
Of je mag ook zelf eentje aanduiden in de overige albums...
Een “onschuldige kinderhand” trekt nog een A3 print naar keuze uit de inzenders..

Tot dinsdag !

• 10 Augustus 2008 - 14:29

Lut:

Hoe kunnen we nu veel schrijven? We zijn gewoon zo onder de indruk van jouw schrijfsels dat we stil vallen..:-p

En mijn voorkeur gaat naar nr 8/12 ( em22906)

Veilig thuis !

• 10 Augustus 2008 - 17:23

Vie:

Right Lut! :-)

I vote 22872, de eeuwige glimlach... :-)

• 11 Augustus 2008 - 00:55

Videomaster :

Veilige reis terug gewenst van Dirk en It... de groeten aan iedereen van Eventmasters. Onze beste foto gaat duidelijk naar nr em22854 waar het harde leven uit onze isaanstreek duidelijk op af te lezen staat....
    Reisbrochures beschrijven Thailand als het 'Land of Smiles', een indruk waarvan de Autoriteit voor Toerisme van Thailand meer dan tevreden mee zijn. De meeste bezoekers zullen zelfs een bordje welkom in het 'Land off Smile' in de luchthaven zien vooraleer ze door de immigratie gaan.
    Nieuwe bezoekers gaan er vaak vanuit dat de Thai zeer vriendelijke en vrolijke mensen zijn, maar dit is een beetje “schone schijn”. Immers, veel van de Thai werken lange uren en 7 op 7 dagen in relatief onterend banen voor minder dan 200 euro per maand – hebben die echt zo veel om over te lachen?
    De reden daarvoor is dat er een veel breder scala van toepassingen is kwestie lachend in Thailand, die in sommige gevallen zou worden beschouwd als ongepast of zelfs als onbeleefd in het westen. Als bijvoorbeeld een Thai tegen je bots in een drankgelegenheid en je morst daardoor drank op je kleding…. zal hij glimlachen…. een reactie dat waarschijnlijk niet in genoegen zal genomen worden door de gemiddelde buitenlander.
    De glimlach (yim in Thai) wordt in Thailand als reactie op elke mogelijke situatie gebruikt zoals geluk, schaamte, angst, spanning, ontslag, wroeging enz.

Als afsluiter nog enkele soorten glimlach…

Yim tak thai = de beleefde glimlach die je geeft aan iemand die je bijna niet kent.

Feun yim = de “ik-ben-verplicht-om-te-glimlachen-ook-al-wil-ik-het-niet”.

Yim cheuat cheuan = de glimlach die een winnaar geeft aan zijn verliezende rivaal.

Yim tang nam dtah= wordt gebruikt wanneer je echt blij bent … de “ik-heb-juist-de-lotto-gewonnen” glimlach

Yim tak tan = de “sorry-jij-hebt-ongelijk-en-ik-gelijk” glimlach

Yim sao = de glimlach die gebruikt wordt om ongeluk of verdriet te verbergen.

Yim mee lay-nai = de glimlach die gebruikt wordt bij slechte gedachten of de “ik-glimlach-omdat-ik-je-ga-afzetten-en-je-beseft-het-niet” glilmlach.

Yim cheun chom = de glimlach die gebruikt wordt wanneer je een hoge indruk van iemand hebt of bewonderd.

Yim yair yair = de glimlach die je gebruikt om je te excuzeren om niet in een vervelende situatie te komen.

Yim hairng = de nerveuze glimlach…. de “sorry-we-zijn-je-bagage-vergeten-in-te-laden-maar-wordt-aub-niet-boos” glimlach.

Yim soo = de volgens mij meest gebruikte glimlach…. de glimlach voor “mijn-stituatie-is-zo-slecht-dat-ik-maar-evengoed-kan-glimlachen”

• 11 Augustus 2008 - 11:48

Karl:

Mooie vrouwen... Wat moet ne mens nog meer hebben !! Geef mij dus maar foto 22872...

• 14 Augustus 2008 - 07:38

De P: