Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Mae Hong Son

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

05 Augustus 2008 | Thailand, Mae Hong Son

Chiang Mai City
Chaing Mai als stad hebben we niet zoveel aandacht gegeven wegens tijdsgebrek ;-). Jammer want er is ook heelwat te beleven. We beperken ons tot een leuke avondmarkt, en een ... ja zeker.. Italiaans restaurant.. waar we eindelijk kunnen genieten van een lekkere carpacio en spagetti na 2 dagen Thiase kookles.. Maar ook voor één keertje een lekker flesje Italiaanse wijn (zo van die blauwe met de bergjes op .. vesuvijusjo.. zoals we ook uit het ISPC hebben hè jo ;-)
Mae Hong Son Loop
De streek rond Chaing Mai is de provincie Mae Hong Son, die voor 80% gelegen is op hellingen boven de 45° !! Dat geeft al een hint van de aard van het decor waarin we ons de komende 3 dagen bevinden. Inmiddels hebben we onze Camry ingeruild voor een Toyota Fortuner, bij ons beter gekend als Landcruiser. De “loop” vertrekt in Chiang Mai, en gaat via de 108 naar het westen richting Mae Sariang, waar we afspraak hebben met onze 4 x 4 gids Ikasan.. gevonden via de Rough guide.. Hij zou ons de komende 3 dagen begeleiden, en de leukste plekjes tonen waar géén toeristen komen.. hoofzakelijk via 4 x 4 pistes.. dat was althans de briefing..
Wanneer we tegen lunchtijd bij hem aankomen, en zin voorgestelde programma overlopen blijkt echter dat er geen 4 x 4 aan te pas komt omdat het in het regenseizoen te gevaarlijk is.. en probeert hij ons zijn klassieke toer aan te smeren..
Met alle chinezen, maar niet met dendeze denken we, en we verdwijnen even snel als we gekomen zijn met de noorderregen.. want dat kan het hier wel.. Stevig moesonnen dus..
We rijden dan maar op eigen houtje een 70 tal kilometer en 1245 bochten verder waar we halt houden in een toffe guesthouse Ban Farang (het huis van de vreemdeling) Tijdens het avondeten maken we kennis met een groep Camebridge studenten, die naar Tailand zijn afgereist om deel te nemen aan een vrijwillligersproject voor de Karen bergvolkeren.. we trekken onze stoute shoenen aan, en vragen prompt of we de volgende dag met hen kunnen meereizen naar het projectdorp...

INTERNET IS HIER TERGEND TRAAG, BEELDEN ZULLEN VOOR LATER ZIJN...

Ben an 2 uur bezig om 2 berichtjes online te krijgen :-((