Khao Yai - Khon Kaen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Khao Yai - Khon Kaen - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Khao Yai - Khon Kaen

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

22 Juli 2008 | Thailand, Khon Kaen

We hebben vanochtend besloten onze reisroute drastisch aan te passen, en een stuk af te snijden naar Khon Kaen.. de grootste “stad” van het oostelijke deel van Thailand, “de Isaan”.
Deze streek is het minst bekend bij toeristen, en zeer sterk ingesteld op landbouw. Het is ook de armste regio van het land.
Hier gaan we onze vriend Dirk opzoeken, bij velen onder jullie ook gekend als “Dirk Videomaster” die gedurende verschillende jaren onze vaste cameraman was voor evenementen.
Hij is 3 jaar geleden naar hier verhuisd, en we zijn een paar dagen te gast bij hem en zijn vrouwtje.
We hebben maar een 300 kilometer voor de boeg, en onderweg pikken we in een klein ommetje de Khmer Tempels van Phimai mee.
Deze 1100 jaar oude tempels zijn prachtig gerestaureerd, en weerspiegelen de pracht van het eens zo machtige Khmer-imperium. In deze streek zijn er een aantal te bezichtigen, waarvan Phimai de best gerestaureerde is, en Prae Vihaer de mooist en meest indrukwekkende maar nog steeds gesloten wegens de rellen met Cambodia).
We pikken ook nog het lokale marktje van Phimai mee, waar de sfeer alvast absolute authenticiteit uitstraalt..

Omstreeks 17 uur spreken we met Dirk af op de parking van ... “de Makro”... neen, we zijn niet verkeerd gereden.. Makro heeft hier in Thailand ook heelwat vestigingen.
Zij wonen in een mooi onderhouden “resort”.. in een bescheiden optrekje, (of naar Thaise normen een klein paleis.. ) en bij een paar pinten bier leren we wat meer over de achtergrond van de Isaanstreek.
De “miljaar, ge hebt mij goed liggen” was welgemeend toen bleek dat de flessen citroenjenever helemaal niet uit onze valies waren verdwenen, maar wel degelijk op de juiste eindbestemming waren afgeleverd.. (onze welgemene verontschuldigingen voor iedereen die we op het verkeerde been hebben gezet)
Trouwens dat had niet echt veel verschil gemaakt, want Dirk STOND al op het verkeerde been, hij huppelt namelijk rond met een stel krukken, na een stevige stunt waarin benzine, vuur en onkruid de hoofdrol speelden (Dirk doet al zijn stunts zelf, en bouwt wellicht geen tempel om Buddah te bedanken.. maar dat leg ik later nog wel eens uit ;-)
Voor morgen hebben we al een overladen gastenprogramma, en trekken we er op uit om het echte plattelandsleven van Thailand te verkennen, in het geboortedorp van zijn vrouw hebben ze zopas een stevig stuk grond gekocht, om een nieuw huis te bouwen met een aantal guesthouses...
meer hierover morgen.
Groetjes aan iedereen, we missen jullie al ....

een beetje ;-)

• 22 Juli 2008 - 19:33

Jo:

Doe den Dirk veel groeten en dat hij eens een filmke opstuurt van zijn stunts.
    Have fun.
    Jo