Khao Yai - "Op safari" - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu Khao Yai - "Op safari" - Reisverslag uit Pak Chong, Thailand van Danny Stevens - WaarBenJij.nu

Khao Yai - "Op safari"

Door: Danny

Blijf op de hoogte en volg Danny

21 Juli 2008 | Thailand, Pak Chong

Khao Yai – The Safari

Om 6u30 klinkt het alarm van de GSM... “Weer gaan werken?” Wie heeft die muur herschilderd ?! en van waar komt dat zwembad in onze tuin ? en dat golfterrein ??!
Ah ja we zitten in Thailand, en we “moeten” op “safari”...
Onze rasta-gids pikt ons op met zijn chauffeur en 2 dragers/koks voor een dagje trekking in het Nationaal park van Khao Yai.. Zowat 100 x 100 kilometer.. maar die hoeven we gelukkig niet allemaal te voet af te stappen.. een groot deel mogen we op comfortabele manier afleggen in een 50 jaar oude landrover.
Een Safari in Thailand is uiteraard niet te vergelijken met een jacht op de Big Five in Madikwe (zie vorige trip http://journals.fotki.com/eventmasters/) maar we gaan op zoek naar kleinere bewoners van het park.. Reuzevaranen, Flying Gibbons, Blacktie Squirrels, Butterflies, Makakken... En misschien ook tijgers en olifanten..
De beelden zeggen wellicht meer dan pagina’s tekst, dus geniet even mee.. op http://eventmasters.fotki.com/06---adventures/1/
(Enkel geschikt voor kijkers boven de 18j !)
Naast heel veel beestjes, lange wandelingen, en mooie watervallen genieten we in de wildernis van een lekkere maaltijd en een siësta in een zelf geknutselde tent.. Een lange en vermoeiende dag maar best een aanrader als je deze kant uitkomt.